Ile zainwestować w reklamę własnej książki?

Ile zainwestować w reklamę własnej książki?

Napisanie własnej książki to nie lada wyzwaniem. Dużo poważniejszą kwestią jest jednak jej późniejsza sprzedaż i promocja, która ma nakłonić potencjalnych czytelników do zakupu dzieła. Jako autor zastanawiasz się pewnie, ile pieniędzy powinieneś zainwestować w tego typu działania? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!

Reklama w mediach społecznościowych

Podstawowym kanałem do promowania własnej twórczości są oczywiście media społecznościowe. Wielu początkujących autorów zastanawia się, ile tak naprawdę powinni zainwestować w tego typu działania marketingowe. Okazuje się, że wszystko należy tak naprawdę od wielkości grupy docelowej i jej preferencji zakupowych. Jeśli bowiem grupa ta jest dość mocno zkonkretyzowana, budżet reklamowy powinien być wyższy. Natomiast jeśli dedykujesz swoją twórczość do zdecydowanej większości osób, budżet na reklamę może być nieco niższa. Przyjęło się, że standardem jest inwestycja minimum 1000 zł miesięcznie, choć w ramach tego budżetu może nie udać ci się dotrzeć do większej ilości osób. Pamiętaj jednak, że budżet możesz skalować i z miesiąca na miesiąc zwiększać jego wysokość, dzięki czemu sprzedaż twojego dzieła będzie rosła, a ty stale będziesz w stanie rozwijać prowadzone przez siebie działania promocyjne.

Kampanie offline

Zdajemy sobie sprawę, ile kosztuje druk książki, dlatego dla niektórych autorów inwestycja w reklamę offline może być dość problematyczna, ponieważ wiąże się ona z dużymi kosztami. Na przykład na reklamę w radiu trzeba wydać od dwóch nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z kolei jeśli chodzi o reklamę w przestrzeni miejskiej, czyli wszelkiego rodzaju billboardy, plakaty i tablice, trzeba liczyć się z kosztem rzędu od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Tego typu reklamy są jednak niezwykle skuteczne, szczególnie wśród tych autorów, którzy dedykują swoją twórczość do osób z konkretnej lokalizacji. Wielu autorów decyduje się również na przeprowadzenie tego typu kampanii o zasięgu krajowym, dzięki czemu są oni w stanie dotrzeć do potencjalnych czytelników z całej Polski.

Spotkania z czytelnikami

Ostatnim sposobem na promowanie własnej twórczości są spotkania autorskie. Organizacja tego typu spotkania nie wiąże się ze zbyt dużym kosztem, jeśli podejdziesz do tego tematu z odpowiednim zaangażowaniem i postarasz się poszukać barterowych partnerów. Jeśli jednak zechcesz zorganizować spotkanie w stu procentach samodzielnie, musisz liczyć się z kosztem wynajęcia odpowiedniej sali, zaproszenia mediów, zamówienia wody i przekąsek czy wynajęcia miejsc siedzących dla potencjalnych uczestników. Wówczas spotkanie autorskie może kosztować cię nawet kilka tysięcy złotych.